Summa sidvisningar

tisdag 30 oktober 2018

Hur svårt kan det va!?


 Igår hade jag besök av den här sköna bönan, hennes syster och mamman
 Mamman såg inte riktigt lika snygg ut i sin utstyrsel som Lovis gjorde😅
 Fick en riktig go'lunch av Robert idag.
Jag har fått dille på räksallad.
Skulle kunna äta det varje dag.
 Igår ringde jag habiliteringen, för vilken gång i ordningen minns jag inte...
Vi har fortfarande inte fått någon ADHD medicin till honom.

I slutet av augusti fick vi utskrivet flytande medicin.
Den gick bra tills vi skulle öka till maxdosen.
Då vägrade han ta den och jag har full förståelse.
Den smakade vedervärdigt!!

Ringde på nytt och bad om något annat.
Vi skulle testa kapslar då vi kunde dela dom och hälla ur pulvret som är i.
Det visade sig inte vara så lätt då innehållet var frätande för ögonen och man absolut inte fick dela dom.

Vi skulle därför testa hela kapslar.
Sa att det är omöjligt då han inte ens kan äta mat med bitar i då han har sväljsvårigheter.
Men dom var så små så det skulle inte vara något problem.
Till saken hör också att jag fått vänta i veckor innan dom ringt upp efter att jag fått ringa x antal gånger...
Robert skulle hur som helst hämta ut kapslarna så vi kunde testa dom.

Det visade sig att dom inte alls var så små utan hela 16 mm långa!
Inte en chans att han skulle kunna ta dom!
Det var inte ens lönt att hämta ut dom.

Fick ringa igen och be om annat.
Dom skulle ringa upp efter att ha pratat med läkare igen.
Efter ett par veckor utan ett ljud ringde jag upp IGEN.

Det fanns ingen läkare så sköterskan undrade om jag kunde vänta till nästa måndag då det skulle komma en läkare.
Men suck!

Ja, har jag nåt annat val!?
Sa att jag börjar bli ganska trött på att vänta och snart har vi inte en hel pryl här hemma efter Fabians utbrott han får ibland.
När han är trött är det värst.
Det slutar alltid med att han gråter och sen somnar helt utmattad.

Det tar på krafterna att ringa och tjata, bli lovad att bli uppringd.
Inte höra ett ljud och sen ladda för att orka ringa och tjata igen.
Det måste väl kunna finnas nån läkare någonstans i hela Sverige som kan skriva ut medicin åt honom!?

Tycker så synd om honom ❤
Och oss med för den delen....

4 kommentarer:

  1. Byta vårdcentral?
    Söka privat barnläkare?
    Be lm nytt recept via mina vårdkontakter?

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tyvärr inte så enkelt. Det är Habiliteringen på lasarettet vi har all sån kontakt med och inte vilken läkare som helst kan eller får skriva ut såna preparat. Vi hör till Falun men sist var det en läkare i Mora som skrev ut receptet så nån mer borde det ju finnas som kan göra det...

      Radera
  2. Ok :(
    Men då

    /Annika

    SvaraRadera
  3. Ta kontakt med verksamhetschefen, brukar kunna sätta fart...

    SvaraRadera