Summa sidvisningar

tisdag 7 mars 2023

En tuff dag för vår superhjälte ❤️

Idag var dagen kommen då Fabian skulle sövas för att få sina tänder ordentligt genomgångna.

Den största persen är nog att få på honom plåster. 
Det slutade med att pappa fick ett ha  också och Fabian fick två.
Otroligt bra jobbat! 
Sen tog vi en promenad upp till lasarettet. Vi sov hos Robert som bor precis nedanför, smidigt och bra såna här gånger.
Gick förbi några parkerade bilar efter gatan.
Jag undrar lite hur det gick för den lilla att ta sig ut därifrån🤔😄
Så var vi på plats.
Fabian var inte allt för sugen på att byta kläder.
Han var hungrig men fick ju inte äta nåt.
Han fick lite saft att dricka och då blev han lite gladare.
Vi skulle vara där kl 10 vilket vibtyckte kändes nästan lite sent eftersom han inte skulle få äta något.
Han som äter gröt varje morgon.
Det blev ju inte bättre av att dom kom in sen och sa att han skulle sövas först runt halv ett.

Men han var på ett rätt bra humör ändå trots allt.
Egentligen skulle bara en av oss få vara med men eftersom Fabian är lite svår ibland var jag med som assistent och pappa som pappa.
Vi hade eget rum och utsikt så vi såg helikoptern komma och åka flera gånger.
Det var spännande. 

Sen kom dom in med lite medicin han blev trött av och det började närma sig.
Då fick jag vara mamma och Robert fick åka hem.
Det gick inte att sätta någon infart på honom och han fick sövas med mask.
Masken hamnade lite snett först och det tog en lite stund (som kändes som en evighet) innan han somnade.

Så där står man och ska hålla sig lugn och trösta och lugna honom.
Jag lyckades hålla mig tills han somnade, sen kom tårarna. 

Det är så fruktansvärt svårt att lämna honom så och man känner sig så maktlös och utlämnad.
Även fast man vet att han är i goda händer❤️
Förra gången vaknade han till snabbt efteråt och vi kunde gå hem direkt.
Idag var det en riktigt trött kille.
Tog tid innan han vaknade till.

Det första han gjorde var att försöka rycka bort infarten han hade på handen. Jag hann med där som tur var.

Men till slut så pass att vi kunde gå hem efter att han fått i sig lite yoghurt. 
Fem lösa mjölktänder drog dom ur och Tandfén hittade dit så han hade en burk med alla tänder och en påse med leksaker med sig ut från salen. 
Ett diplom fick han också för att han varit så duktig.

Jag hade lovat att vi skulle åka och köpa två bilar efteråt när han varit så himla duktig idag.
Men han var alldeles för orkeslös så vi åkte hem direkt.
Vi får åka och handla imorgon istället för han får vara hemma och vila upp sig lite då.

Han somnade direkt på kvällen också. Återstår att se hur natten blir❤️

Älskade lilla Fabian som varit så fantastisk hela dagen.
Efter en lång dag på lasarettet lånade jag med mig Märta och tog en springtur på kvällen.

Fabian var hemma med brorsan Felix och tog det lugnt❤️
Skönt att ha den här dagen gjord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar