Summa sidvisningar

lördag 12 februari 2022

Då kan vi bocka av covid också

Vi klarade oss inte så länge.
Fabian åkte på de först med hög feber och sov mest hela första dygnet.
Han mådde illa men kräktes aldrig som tur var.
Hade förberett med skydd ifall att. Han säger liksom inte till utan de kommer bara rakt ut.
Lilla Märta kom och la sig direkt nedanför Fabian som att hon kände på sig att han behövde lite extra närhet.
Han blev väldigt röd i ett öga när han var sjuk, det blev ett av barnbarnen också.
Det försvann så fort han började må bättre.
Sen när jag nästan börjat tro att jag skulle klara mig så testade jag också positivt. 
Vi åkte in till Robert för att kunna vara två vuxna på Fabian även om vi var sjuka.
Jag hade nog tur ändå.
Hög feber en dag sen var jag rätt pigg.
Tog en skön promenad efter att ha varit inne en hel backa med Fabian. 
Men den blev mer ansträngande än jag trott. Pulsen rusade fast jag gick jättesakta. 
Men skönt med frisk luft i lungorna och sol i ansiktet. 
Jag tappade smak och lukt och den är fortfarande borta efter två veckor.
Att laga mat är ju inte det enklaste då direkt.
Men gjorde en tacogratäng som dom sa va god...
Jag har däremot passat på att äta upp en müsli jag haft ett tag som jag inte tycker om.
Är alldeles för snål för att kasta den men den var ju perfekt att äta nu när jag inte känner nån smak👍
Testade en ny grej som jag inte förstår varför jag inte testat tidigare när jag handlat.
I ica appen kan man lägga in sin inköpslista.
När man sen tar sin dosa för att blippa i butiken kommer listan upp i dosan och man kan bara bocka av sina varor.
Dom står dessutom i den ordning man kommer i butiken.
Så himla smidigt och smart!
Jag gillar ju skarpt när barnen hjälper till från början så Harry och Lovis fick ta disken när dom ätit här.
Har även lånat med mig Harry på promenad så man får lite sällskap 
Kyrktornets siluett var så fin I skymningen när jag var ut med lilla Märta en gång.
Så har jag fått följa med Selma på hennes andra ridlektion.
Selma är den tuffaste tjejen jag vet.
Dom fick välja häst dom ville rida på och Selma som var minst av alla elever valde den största hästen!
Dom fick börja med att borsta hästarna sen lära sig vad alla olika borstar heter och vilka användningsområden dom har.
Världens bästa Selma! 
Jag har luftat med och åkt lite skridskor på dom fina isarna som är nu.
Lite terapi att glida fram där.
Har varit på mitt näst sista samtal och har alltid nåt nytt att tänks på när jag kommer därifrån.
Jag har så svårt att säga nej, eller om jag ska göra något så måste jag alltid säga som en ursäkt varför jag ska göra nåt.
Precis som att nån skulle ha med det att göra, eller ens bry sig i det.
Det räcker väl bara att jag säger vad jag ska göra utan att förklara mig varje gång.
Kom på mig själv med att göra det under vårt samtal till och med.

Det blir väl lätt så, man har försvarat och förklarat så mycket att man fortsätter av bara farten.
På måndag ska Fabian börja åka  skolskjuts till skolan.
Jag hoppas jag får åka med första gången annars blir det nog svårt att få honom åka med.
Men han ser fram emot att få åka buss till skolan ändå så hoppas att det funkar.
Lägenheten jag sökte på Galgberget fick vi tyvärr inte.
Det var en 3a på markplan, hade varit perfekt för oss två. Men jag låg som nr 8 av 10 först. 
Kopparstaden har ju ett poängsystem.
Hamnade som 3a men så tackade en av dom två innan ja och där rök vår chans...
Hoppas det dyker upp nån mer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar