Summa sidvisningar

måndag 12 juli 2021

Furuvik, blåslagen och lurad

Här hemma hjälps vi åt allihopa i trädgården. Alla på sitt egna lilla vis.
Lovis är helt otrolig på att komma ihåg blommornas namn när hon frågat vad dom heter.
Vilken sommar vi har!
Vi badar och badar sen badar vi lite till.
Fabian är som en fisk i vattnet.
Mer under än över och kan hålla andan så länge att man börjar bli orolig😅
Vi kom tidigt till Slätta badet för att ställa oss i kö för att komma in där.
Fabian älskar att åka vattenrutschbana och han fick till och med med sig pappa att åka med honom.
Vi åkte hem och åt lunch sen for vi ner till Tansen och badade där.
Fabian skulle kunna ligga i vattnet hela dagarna om han fick bestämma. 
Efter badet kom Fabian, Selma och Lovis på den roliga leken "vi-tömmer-alla-lådor-på-golvet". 
Dom fick lite att plocka ihop där efter sig.
Fabian har varit på äventyr med pappa och åkte tåg till Stockholm för att hälsa på Marko.
Vi vinkade av dom vid tåget och resan började lite tokigt då Fabian snubblade och slog upp knäna så blodet rann.
Dom där knäna kommer läka i höst som han ramlar hela tiden❤
Men resan hade gått bra, Fabian sov nästan hela vägen och han hade haft jättekul.
Jag fick lite tid för mig själv och tog ett glas bubbel på Fannys balkong 🥂
Och en lyxfrukost i lugn och ro.
Tog en cykeltur med Elin, Alice och Selma och vi hittade årets första kantareller. 
Mötte upp en lyrisk Fabian vid tåget som kom springande och ropade mamma över hela perrongen ❤
Utan att ramla den här gången. 
Vi åkte hemnoch åt pizza i paviljongen allihopa tillsammans. 
Fast jag och Elin fick sitta utanför för vi fick inte plats där inne.
Vi är en ganska stor härlig familj när vi är samlade, vilket vi ganska ofta är när vi bor som vi gör😅💕
Jag och Fanny cyklade Törnbergs stig förut men hade visst missat halva då.
Rasmus blev med på en cykeltur och visade oss hela vägen.
En riktigt härlig och rolig tur.
Allt blir så mycket roligare när man gör de tillsammans med nån.
Sen blev det bad förstås.
Har faktiskt hunnit med att umgås och äta och dricka gott med goda vänner.
Sån skön kväll att jag inte var hemma förrän efter kl 24.
Minns inte när de hände sist😅🥰
En helt ljuvlig sommarkväll❤
Bad med den här lilla killen som börjat klättra på allt🥰
Försöker få till någon löptur emellanåt men det är svårt att få till dom på morgonen eller kvällar när det är som svalast.
På dagarna blir de för varmt att springa.
Vi bokade biljetter till bad på Lugnet.
Passade på att simma några vändor efter morgonens löprunda medan Fabian och Robert lekte i vattnet.
Fabian ville ha simglasögon så de fick han.
Jag tog igen mig efter "några" vändor i vattenrutschbanan.
Han tröttnar aldrig så man måste vara två med honom .
Sen lunch och återhämtning efter badet.
Fabian har en förmåga att lyckas ta upp hela sängen själv.
Men lite sömn blev det innan vi skulle åka till Furuvik dagen därpå.
Robert, Elin och Alice gjorde oss sällskap.
Fabian gillade inte alls att gå inne hos djuren.
Man fick lov att boka biljetter och välja när man ville gå hos djuren och åka karuseller. 
Badet var fullbokat.
Vi började med att hämta ut våra åkband och en tur på kanalen.
Det blev lite läskigt när vi kom in i den mörka tunneln men Elins klänning lyste upp bra😊
Fabian😅🥰
Vi valde rätt dag, lagom varmt och kom en liten skur när vi åkte karusell.
Vi spelade en gång på chokladhjulet och Alice drog vinstnumret👍🏻
Fabian åkte bilarna hur många gånger som helst och Elin hjälpte honom i och ur lika många gånger 😅
Alice ville prova spöktåget men de blev lite läskigt så vi vände och gick ut igen🥰
Jag som hatar att åka karuseller har nog aldrig åkt så mycket i hela mitt liv som jag gjorde då.
Alice bestämde vad vi skulle åka och jag följde snällt med.
Elin och Fabian höll mest till i kön till bilarna.
Vi tjejer matchade i gult alla tre😊
Fabian vann matchen i att tjata till sig en ballong till slut.
Vi åkte hem med ett gäng nöjda trötta barn i baksätet.
Dagen efter blev det en tur till Leksand och lunch med en helikopterballong på bordet, i huvudet och maten...
Han vägrade gå ur bilen utan sin ballong. 
När vi skulle gå tillbaka till bilen släppte ballongen från snöret!
En förtvivlad Fabian och näst intill panikslagen mamma som hoppade som en galning efter ballongen!
Vi hade tur att ballongen slog i en skylt och jag nådde den med lite hopp och hjälp med plånboken få ner den till slut så den kom med hem igen.

Hade nog fått betala inträde till sommarland annars för att köpa en ny😅
Ett svalkande kvällsdopp med Felix och hans kompis fick avsluta den dagen.
Vi har träffat min syster och hennes barn.
Förra året sågs vi inte alls på grund av pandemin.
Hon hade hunnit vara gravid och fått en bebis sen vi sågs sist.
Några tjejer i byn har öppnat sommarcafé vid fotbollsplanen och vi tog en cykeltur dit för att fika.
Cyklade vidare till badet efter fikat för ett dopp i vattnet.
Min lådcykel har visat sig bli en väldigt dålig affär.
Jag är 26 000 kronor fattigare och fått göra en polisanmälan. 
Ska kontakta bank och konsumentverket idag.
Mår skitdåligt och har sån fruktansvärd ångest över allt de här samtidigt som jag är arg så jag håller på att spricka inombords. 
Känner mig så enormt blåst och lurad!
Så jävla tråkigt!!
Igår åkte vi till Slussen för att spela minigolf med Rasmus och Robert.
Det började så bra men slutade med ett besök på akuten.
Det var inte knäna den här gången.
Det skulle egentligen ha behövt sytts men då skulle han behöva lugnande innan sen ligga kvar på uppvak efteråt.
Han var nästintill panikslagen. 
Han gick med på att dom fick tvätta och torka hakan till slut.
Med lite lirkade och trixande så låtsades sköterskan torka medan läkaren snabbt fick på tejpremsor och tejpa ihop såret.
Ett diplom och två bilar rikare kom jag ut
Men en superduktig och nöjd kille.
Vi åkte till Ica Maxi och köpte lite lego efteråt.
Blir ett samtal till försäkringsbolaget också idag.
Inget bad på 5 dagar!

Hur ska vi klara det!? 
Hade vi haft en lådcykel hade vi kunnat cykla runt på äventyr men men....

3 kommentarer:

  1. Men då :/
    Har de blåst dig på pengarna? :(
    Såååå djävla dåligt

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ville häva köpet när cykeln aldrig kommer, då haglar lögnerna och jag får inte mina pengar tillbaka. Han har även slutat svara på mina mejl. Så jäkla tråkigt och så mycket pengar som är borta! Hoppas innerligt att jag får tillbaka dom...

      Radera
    2. Fy fan :/
      På dem bara!!
      ❤️

      /Annika K

      Radera