Summa sidvisningar

måndag 26 augusti 2019

Man kan ju bli tokig för mindre...

 Ny vecka och nya tag.
Efter att ha lämnat Fabian på skolan åkte jag hem och hängde tvätten jag startade i morse. Att göra hushållssysslor ensam kan vara riktigt rogivande.

Ringde habiliteringen precis som jag även gjorde förra veckan.

Fabian har fått färdtjänst beviljat för sina resor till badet på habiliteringen. 
Nu betalar vi 20:- per resa, ingen stor summa MEN, han ska kunna åka gratis då det räknas som sjukresa bara han får ett intyg från sjukgymnast. 

Nu har jag jagat sjukgymnasten förra veckan utan att bli uppringd och ringde i morse igen utan samtal tillbaka.

När jag skulle gå och hämta Fabian i skolan gick jag förbi habiliteringen för att personligen försöka få tag på en sjukgymnast på plats.

Men jag kom inte ens in över huvudtaget! Det stod att dom hade lunch fram till kl 12:45 och jag var där strax efter kl 13.
Inte en pers syntes till där och ingen lapp om att det skulle vara stängt.

Personalen i första receptionen visste inte heller varför det var låst in till själva habiliteringen. 

Jag blir tokig på den där jädra habiliteringen ibland!!!
Blir till att ringa imorgon igen!

Hatar att behöva ringa och tjata om allt!
Och den stackars tjejen i receptionen hon lämnar meddelanden så hon gör sitt jobb i alla fall.
 Jag och Robert gjorde sällskap till nya gymmet när han kom hem från jobbet.
Skönt att få träna ur sig lite ilska.
Har fått ihop en hel del steg idag också.

Träning behövs då verkligen.
Måste börja köra mer muskler.
Fabian har börjat göra sig totalt avslappnad som en stor gelégroda när han inte vill gå åt det håll vi ska.

Han är inte den lättaste killen med sina 26 kilo att bära runt på när han varken har armar eller ben utan bara hänger och ligger pladask på backen/golvet.

Jag blir tokig ibland!
Får räkna till 10 både en och 30 gånger...
Tur han är söt, det kommer han långt på.

Idag var det extra skönt med en förmiddag för sig själv efter att ha varit ensam med Fabian i stort sett hela helgen.
Det blir många prövningar och tålamodskrävande såna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar