Summa sidvisningar

söndag 18 augusti 2019

Inskolning och en blöt hårdrockshelg

 Då var första arbetsveckan gjord.
Underbart att få komma tillbaka till jobbet igen och träffa mina vänner där.

Jag måste haft turen och ha den bästa blomvakten i sommar för blomman utanför min lokal var helt fantastisk!

Inskolningen för Fabian gick till en början nästan lite för bra.
På torsdagen när jag skulle lämna honom var det tvärnit.
Han blev så ledsen så det fick bara inte att lämna honom.

Vi får ta nya tag imorgon och hoppas att det går bättre då❤
 Symaskinen har fått jobba lite igen, fick nästan damma av den då den stått mest orörd hela sommaren.

Nåt mer som varit orörd i sommar är mitt onda ben.
Men i veckan fick det också jobba lite.
Började med en promenad som övergick till löpning.
7 km kunde jag springa utan större problem.

Kändes skönt för nu är det inte långt kvar till tjejmilen.
Törs dock inte springa för mycket innan då jag är rädd att få ont igen.

 Igår blev jag piffad av min privata stylist Fanny.
 Vi skulle upp till Lugnet på Sabaton open air, hårdrocksfestival.
Första gången nånsin jag varit på den.

 Fanny körde upp oss och regnmolnen som hängde tunga släppte sina första droppar precis när vi åkte upp.


 Vi siktade in oss på öltältet under tak och hade tur att få plats där.


 Där blev vi kvar hela kvällen då regnet fortsatte mest hela kvällen och vi hade ändå full koll på musiken därifrån.
 Roligt att bära kolla på alla slags människor som var där.
Vissa hade jobbat mer på sin frisyr än andra 🤟🙂

 När vi skulle gå hem tilltog regnet och det fullkomligt öste ner!
Jag hade varit lite förutseende och tagit med mig en regnponcho.
Men det hade inte Robert....
Han köpte sig en på plats och passformen var väl inte den bästa 😂😂😂

 Myspölen har fått sig en tvätt och det är dags att säga farväl till den och låta någon annan få nytta av den.
Den står mest och tar plats på rummet nu mera.
Men i 6 år har den använts mycket flitigt och varit den mest älskade och väl använda både leksaken och hjälpmedlet.
 Nåt som används flitigt idag är tågen.
Långa banor och nästan lika långa tåg genom rummen🙂

 Idag tog vi en tur med tåget Turis upp till gruvan.



 Fabian hade fullt upp med att kolla upp allt efter vägen.


 Vi tog en fika innan vi gick hem.

Imorgon börjar skolan och vi får hålla tummarna för att Fabian vill vara kvar.
Den här veckan har vi äldrekollo på Liljansgården så min träffpunkt är stängd denna vecka.
Eller rättare sagt alla träffpunkter är stängd denna vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar