Summa sidvisningar

måndag 12 augusti 2024

Lite som tillbaka till verkligheten

Det här är de sjukaste!
När jag fick Fabian så försvann mina pigment helt plötsligt. 

Det var mest benen som drabbades. Jag fick stora soleksem och kunde knappt ha benen i solen utan att det nästan blev som blåsor och sår.

Han fyller 12 i år och mina pigment verkar äntligen ha hittat tillbaka.
Det må låta ytligt och det är inte så att jag ligger och pressar i solen.
Men att kunna vara ute och få sol på benen utan att få blåsor och sår är ju fantastiskt i sig.

Jag gillar ju att vara ute och cyklar, går och springer gärna i shorts och linne.



Farmors lilla älskling växer så det knakar och har börjat resa sig och klättra.
Full rulle med andra ord, precis som det ska vara.

Jag tänker på hur mycket man längtade efter sånt här "bus" när Fabian låg orörlig på golvet och inte tog sig nånstans förrän han var runt två när han började kunna hasa på rumpan.
När han var tre kunda han med lite hjälp resa sig upp som Elsie gör nu.

Idag var på habiliteringen och träffade arbetsterapeut. 
Passade på att mäta honom.
161 cm lång!!

Han har nog dragit iväg en hel decimeter det här året.












 

Blev visst lite rörigt bland alla bilder igen.
Robert har skaffat nya brillor.

Han hade nog behövt ett par progressiva, men som den gubbe han börjar bli så kör han dubbla glasögon istället. 



Vi har varit ut en sista sväng med husbilen och denna gången hamnade vi i Orsa.

Vädret var inte på vår sida men Fabian och Robert badade ändå.






Kom lite bilder från Falun och Grycksbo mitt i semestern. 

Så kan passa på att säga att vi ska öppna upp dörrarna i Grycksbos mest omtalade hus, Rivningskåken.
Vi ska ordna en loppis då huset är proppat med saker som stått där i många, många år.

Allt från möbler, retro, antikt, husvagns saker, inredning, porslin ja allt man kan tänka sig.
7-8 september öppnar vi upp.




Tillbaka i Orsa igen.

Vi hade cyklarna med oss och vi har cyklat lite längre turer varje dag.
Så kul att kunna cykla runt och man ser så mycket mer då.

Jag följer ett springschema i för tjejmilen som är om två veckor.
Hittade en slinga på campingen som jag kunde följa och springa på.
Perfekt!


Fabian hittade kompisar på studskudden på campingen. 
Särskilt en liten tjej som hette Hilda var extra gullig med honom.
Hon försökte hjälpa Fabian och visa hur man skulle göra kullerbyttor. 
Han kollade på henne och försökte göra lika.
Då klappade hon händerna och berömde honom. 
Hur gullig❤️

Blir så varm i hjärtat av sånt här 






Fyndade ett regnställ på Didrikson outlet till Fabian.
Passade perfekt när han ville ner till stranden i regnet och gräva i sanden.

Vi tog ett glas bubbel i regnjacka och kollade på när han grävde 






Det slutade med bad för grabbarna igen. 
Jag behöll regnjackan på.




När vi skulle packa ihop och åka hem sken solen.
Fast vi hade faktiskt uppehåll och lite sol på våra cykelturer också.

Visade Robert hur man tömmer latrinen så nu kommer han inte undan längre.

Fabian förknippade ihop husbilen med o t i magen då han blev dålig av maten första dagen sist vi åkte. 

Nu märkte han att det inte var husbilen fel utan satt fram bredvid pappa och hälsade på alla husbilar vi mötte.

Imorgon ska vi göra ett besök på skolan.
Träffa dom nya fröknarna och se var Fabian ska gå i skolan.

På fredag ska vi springa Funkisvasan i Mora.
Det ska bli så himla roligt.
Hans glädje när alla hejade och ropade hans namn förra året när han sprang i mål, den är svårslagen.
❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar