Summa sidvisningar

tisdag 12 december 2023

Laddar inför julen på ett bra sätt.

Mamma hade sovit över hos Fanny och barnen för Fanny jobbat kväll. Hon fick åka med mig in till stan när jag skulle lämna Fabian på skolan på morgonen.
Vi passade på att ta en hotellfrukost när vi lämnat Fabian.
Så lyxigt och så gott!!

Perfekt när vi har 2för1 kuponger så kostar det inte så mycket heller.

Det har varit nog med stora utgifter nu. Glasögonen är betalda, jag ska göra mitt sista besök hos tandläkaren på torsdag och få en ny krona, den kostar ju en hel del dock. Som att det inte var nog fick jag lov att köpa nytt batteri till bilen. Tur dom flesta julklapparna är fixade och vi delar på maten som ska göras.
Vi har det finaste Luciatåget här i Grycksbo. 
Sen har vi sån tur att dom går förbi precis utanför där vi bor.
Jag var upp till gruvan på julmarknaden där.
Det är tre år sedan nu som jag stod där själv.

Kan sakna det lite faktiskt, det var kul att träffa och se en massa folk.
Så stod vi bredvid samma par i 6 år på samma plats så man lärde ju känna dom också.

Det var tända marschaller genom hela Elsborg ända upp till gruvan.
Massor med folk så man knappt tog sig fram för att se vad som fanns i stånden.
Jag var ute efter små fårskinnstossor till Elsie men kunde inte hitta några såna där så jag gjorde inga fynd alls där. Men roligt att strosa runt bland alla folk ändå.
Varje år strosar jag runt i området Östanfors för att kolla alla fina fönster.
Ett fönster om dagen fram till julafton. 
Fabian har fått sina nya glasögon och han är så nöjd med dom.
Stora killen
❤️
Fick en bild från när Fabian hade praktik på Ica Slätta igen. 
Så snygg va 😅🥰

Så har jag varit och gosat med lilla Elsie som blir en hel månad idag faktiskt. 
Det går ju inte att se sig mätt på nåt sånt gulligt.

Har ju en sida på Instagram som heter mormorspysselsida.
Jag måste ju komma på nåt nytt namn till den.
Jag är ju faktiskt inte bara mormor nu.
🙂❤️

Om alla är friska så ska vi fira jul hemma hos Rasmus och Linnéa i år.
Dom bor ju stort nu så alla får plats.
I år blir det lite Tomten är far till alla barnen då båda exmakarna plus 1ans sambo blir med.
Men visst är det väl härligt ändå att man kan umgås och ha trevligt tillsammans så trots att man gått isär.
🎄🎅

3 kommentarer:

  1. Älskar hotellfrukost 🤩
    Var ni på Bergmästaren?
    Där bor vi typ alltid när vi är i Dalarna.
    Där eller på Scandic i Borlänge.
    Nu blir det dock kanske inte lika många resor uppåt då mamma gick bort i somras :(

    / Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beklagar med din mamma🥺❤️ Vi var på Bergmästaren och åt, riktigt bra frukost där. Kram och God Jul ❤️🎅/Cathrine

      Radera
    2. Tack ❤️
      Kram 🥰
      Och God Jul 🎄⛄️

      Radera