Summa sidvisningar

fredag 29 december 2023

En sjuk jul

Hade knåpat ihop lite frökenpresenter inför terminsavslutningen.
Sydde dom varsin mössa.

Gjorde även egna kort som jag klistrade på påsar som jag köpt.
Sen hade en annan mamma fixat med lite annat gott dom fick i sina påsar.
Fabian har byggt pepparkakståg med Elin.
Jag har kokat knäck och gjort nutellafudge som görs varje år.
Vi hade ju planerat fira julen hos Rasmus, Linnéa och lilla Elsie allihopa.
Men Lovis och Fanny blev dåliga när vi åkte hem från Gävle.
Det visade sig att dom fått covid.

Sen fick även jag feber och det har gått runt här hemma. Vi fick dela upp oss så att sjuklingar firade hos mig och dom friska på berget som planerat.

Det blev dom flesta hos mig.
Jag fick ett sånt fint halsband av mina barn jag drömt om länge.
Tycker dom är så fina, symboliserar mig i den stora ringen och en liten ring för varje barn.
❤️💙❤️💙💙
Elin hade broderat så fina och roliga texter till var och en av oss.
Dom som känner oss kanske kan lista ut vilken som tillhör vem.
😅❤️😅
Den första är:
Jag
Fanny
Patrik
Rasmus
Felix
Mattias
Robert
Fabian fick den byggkranen han önskat och jag har redan tröttnat på alla julsaker överallt. 
Vi fick en fin vit jul i alla fall.
Lovis har varit riktigt dålig hela julveckan.
Fanny har varit in till akuten och ringt både vårdcentralen och 1177 i flera dagar.
På akuten togs prover och dom gissade influensa och skickade hem henne efter många långa timmar där.
Jag hängde med Harry under tiden.
Eller rättare sagt Harry hängde på mig.
😂🥰❤️
Julen är bortstädad och mitt hem ser ut som vanligt igen.
Igår fick Fanny en tid på vårdcentralen för Lovis som fick ena ögat alldeles igensvällt.
Hon skickades direkt upp till lasarettet där hon blev inlagd med antibiotika intravenöst. 
Hade hon inte bara kunnat fått de direkt vid första besöket då hon hade haft över 40° i feber över 5 dagar.
Nu hoppas vi att det vänder så att vi får fira in nya året tillsammans.
Lilla älskade gumman.
❤️❤️❤️
Hon hade bihåleinflammation som gått ut i skelettet och får stanna ett par nätter på sjukhuset.
Älskade lilla Lovis, så tålig och duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar