Summa sidvisningar

söndag 22 oktober 2023

Tåg museet, sista svampen och tips på aktiviteter önskas

Jag, Rasmus och Bosse tog en tur ut i skogen för att kolla om vi kunde hitta nå mer svamp innan kylan tar dom.

Bosse letade lite djupare än oss kan man säga.
Han hade ändrat färg helt innan vi kom hem igen 😅
Vi hittade både trattisar och gula kantareller. Dom ska stora barnens farmor få som inte tar sig ut i skogen själv.
Lagade Fabian favoritmat i veckan.  Hemgjort potatismos med hemrullade köttbullar, hemkokt lingonsylt och gräddsås.
Måate hålla med honom att det är riktigt gott.
Selmas skola skulle ha Höstlunken då dom ska ta poäng genom att springa så många varv dom orkar runt elljusspåret.
Jag hade lovat att vara med henne där. Fick med mig en Harry också som inte ville vara på förskolan.
På onsdagen hade jag Iris en sväng på morgonen sen tog min mamma över då jag skulle hjälpa min pappa med en sak.

Det är väl en himla tur att man kan hjälpa varandra med det mesta.
❤️
Som på morgnarna, då kommer ofta ett gäng tjejer in tidigt och vill ha frukost och skjuts till skolan.
I lördags var det öppet hus i dom gamla lokstallarna vid tågstationen. 
Vi har varit där flera gånger och Fabian älskar dom gamla tågen.
Senare på dagen var vi på bio med våra Omtanken kompisar.
Vi såg Lejonkungen och Fabian blev riktigt berörd av filmen och så glad när den slutade så bra.
Idag blev det en tur till Borlänge med Fanny och Linnéa. 
Dit åker man inte utan att äta köttbullar på Ikea när man har Fabian med sig.
Jag börjar nog falla in i min årliga höstdepp.

Varje höst känns allt lite jobbigare. Är det mörkret som gör det eller?

Jag blir extra less på att bo där jag bor, ingen ordning på nåt.
Trångt och eländigt, man är som lite mer instängd på hösten.
Tråkigt väder, svårt att hitta på saker att göra.

Vi har fått en ny assistent till Fabian.
En utom familjen, en stor omställning. 
Mest för mig tror jag, att ha någon i sitt hem som inte är familj.

Hon är helt fantastisk med Fabian pch han gillat henne jättemycket,  ja jag med.
Det kan ju inte vara lätt att komma in i en familj som assistent och ha sin arbetsplats där heller.
Jag har försökt göra mitt bästa för att ha ordnat med sånt som ska göra det bättre för henne här hemma på hennes arbetsplats. 

Nåt som jag kan tycka är lite svårt är att hitta på och planera aktiviteter för Fabian. Jag tar tacksamt på tips och idéer om sånt.
Han fungerar mycket bättre med planerade dagar.

Som varje fredag då vi har Händelseriket efter skolan.
Fabian älskar ju att bada så bad på Lugnet är en grej jag tänker lägga in.
Parafriidrotten är ju tyvärr bara en söndag i månaden, men så glad för det lilla.
Han älskar verkligen att hålla på med de och att springa. 
Han är ingen lagidrottare så det går bort direkt.
Kom gärna med tips om nån har nån bra idé som skulle kunna passa Fabian. 

Livet med assistans är inte normalt på nåt vis, men va skönt att det finns.
Vad gjorde vi annars?

Men att ha ett eget rum att kunna stänga in sig i om man har behov för det hade ju varit bra.
Min dröm om nåt eget finns fortfarande kvar om än väldigt långt bort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar