Summa sidvisningar

måndag 2 oktober 2023

Skogens guld och nya fritidsaktiviteter för Fabian


Nån som sitter på ett par såna här glidhjul till stol som vill sälja ett par?

Inget man kan få som hjälpmedel tyvärr och Fabian börjar bli stor och tung att skjuta in på stolen.
Ett par glidhjul hade skonat både stol och rygg. Men allt ska ju kosta så förbaskat mycket så fort det är ett hjälpmedel av nåt slag.
Fabian har fått en till handduk så han kan ha en hemma och en på skolan och han är så nöjd med dom.

Tog med Harry, Felix och Fabian och besökte kyrkan en sista gång för att hinna se Gaia innan den försvann för att resa vidare i världen till annat land.
Vi har börjat gå på Händelseriket varje fredag efter skolan, så roligt avslut på veckan.
Jag har aldrig varit med om maken till så mycket svamp i skogarna!

Skulle bara gå ut en liten sväng för att strosa lite där jag inte gått på många år.
Hade inget med mig att plocka i för hade inte en tanke på att det kunde finnas svamp där.
Men det gjorde de!
Fick plocka i tröjan och bära hem de jag kunde få med mig.
Vi var hos mamma och provade kläder hon rensat ut. Fabian gillade den här kappan 😅

Sen var vi på loppisar i Gamla Herrgården och stannade till på en fika på Vass Brittas gård.
Så har Fabian fått börja på Parafriidrott!

Vilken lycka! Det är ju de roligaste han vet.
Att springa, hoppa och kasta.
Sista söndagen i månaden så 4 gånger ska han få gå.

Jag hoppas verkligen att det fortsätter och gärna kunde få vara varje söndag.
Fabian hjälpte brorsan Rasmus att designa bockpasset han snickrat.
Kollar man noga ser man en pinne fastskruvad lite längre ner. Den ville Fabian ha där och så fick det bli 👍😅

Det blev även lite mer av skogens guld.
Helt galet så många kantareller på samma plats!
Fanny hade en ledig dag och den började vi med en hotellfrukost och sen en dag i skogen.
Fabian var med en sväng efter skolan han med.
Och så Rasmus och Linnéas katt Lasse.
Han följde oss hela tiden vart vi gick.
I fredags hade vi Elin med oss på Händelseriket. 
Hon och Fabia  pysslade lite fina saker när vi kom hem, det gillar han.
I lördags tog jag med mig grabbarna och åkte till Max och åt lunchen där.
Hemma igen tog vi en promenad ner till affären för att köpa lördagsgodis.
På vägen dit plockade vi färgglada löv för att ta med hem och pyssla med sen.
Jag lyckades få ihop en bukett med blommor från landen ute på gården  också. 
Söndag då blev det bio med ett glatt gäng som också hör till Omtanken. 
Panten tog Fabian med hem efter bion. Lite mera pant så får vi ihop till ett biobesök till 😀 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar