Summa sidvisningar

lördag 19 augusti 2023

Skogens guld och kungligt besök

Vi har börjat leta oss ut i skogen i jakt på svampar och bär.
På vårt vanliga ställe är svamparna lite för små för att plockas än.
Men det ser ju ut att finnas och bli en del i alla fall.
Sötaste lilla Iris har ingen brådska med att gå. Det funkar precis lika bra att krypa än.
Min bil gick sönder, då är det tur att man har en toppenbra granne som kan det där med bilar.

Medan han höll på att kolla min bil gjorde jag rent locket han tagit av.
Det var bara att göra rent resten också.
In och utsidan är jag ganska bra på att hålla rent, men under huven är tydligen sämre.
Jag och Felix tog med oss barnen för att leta bär och svamp.
Vi fick ihop till 3 liter Lingonsylt, en blåbärspaj och några svampmackor.

Det är så skönt att vara ute i skogen, så rofyllt. 
Haft Selma som sovit över hos oss. Fabian blev så glad när han vaknade och fick se henne ligga bredvid.
Han låg och klappade lite försiktigt på henne tills hon vaknade.


Jag tog med pappa på en liten tur och vi tog en fika i Torsång.
Herregud vad mycket vatten dom hade där!
Vi har haft kungen och drottningen på besök i stan.
Såklart att vi åkte in för att kolla på dom.
Vi stod lite för långt bort för att se dom men det gjorde inte så mycket.
Vi stod närmare scenen där bröderna Gustav och Viktor Norén spelade.
Det var helst dom vi ville se och höra.
Det var sån tur med vädret och torget var smockat med folk.
Kul att så många letade sig ut tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar