Summa sidvisningar

måndag 7 augusti 2023

Men va är de för sommar(o)väder vi har!?

Vi hade ju minst sagt lite otur med vädret när vi var till Rättvik för att kolla på bilar sist.

Jag och Fabian gjorde ett nytt försök och köpte oss varsin regnjacka innan vi åkte upp mot Rättvik.
Vi började med en sen lunch på Big Street, vi åt kyckling och pommes båda två. Jag hade också kunnat tagit en barnportion för våra portioner var typ lita stora.
Rackarns gott var det!
Och Fabian gav tummen upp för maten.
Sen slog vi oss ner på gräset för att kolla på bilar.
Vi hade tur med vädret den här gången och använde jackorna till att sitta på.
Det här är det bästa han vet.
Han kan sitta hur länge som helst och kolla på bilarna som åker fram och tillbaka. Spelar nån musik dansar han lite när dom glider förbi.

Att se glädjen och lyckan i honom är det bästa jag vet❤️
Så himla roligt att göra såna här små utflykter med honom.
Blev en Rättviksglass såklart.
Sen skulle vi sitta och kolla på bilar igen.
Många timmar senare lyckades jag övertala honom om att åka hemåt.
Men bara om vi åkte i kön med våran blåa bil.

Sagt och gjort.
Dagen efter var inte riktigt lika rolig.
Fabian fick inte sova efter kl 01 på natten inför EEG undersökningen.

Robert tog första passet och väckte mig strax före 05 så byttes vi av.
Halv sju fick Fabian sin dos med sömnmedicin han fått utskrivet.
Den var lite starkare än sist för att han förhoppningsvis skulle somna den här gången.

Han höll på att somna i rullstolen på väg upp redan så den verkade bra.

Lite protester när elektronerna skulle på i huvudet. 
Men sen slog vi på lite Astrid Lindgren sagor på mobilen och han somnade ganska snabbt.

En timme senare var undersökningen klar och vi fick gå hem.
Bara att vänta på provsvaren.
Nu fick vi användning för våra regnjackor, började regna precis när vi skulle gå upp till lasarettet och det höll i sig även när vi skulle hem.

Fabian somnade direkt vi kom hem igen.
Jag har varit på 40-årsfest med Bäst i test tema.
Hon som fyllde år fick kläder av oss som vi fått i uppdrag att köpa.
Nåt vi aldrig nånsin skulle sätta på oss själva.

Och ja, ni ser ju resultatet. 
Men hon ser ju ändå väldigt nöjd ut
😅🥳
Alla fick David Sundin mustasch. 
Fanny var David och en annan tjej var Babben.
Jag höll mig till alkoholfri dricka.
Ena uppdraget värre än det andra, men herregud va kul vi hade!
Vi har varit och gratulerat min bror som fyllt hela 50 år.
Fabian satte både han och hans fru till att snickra allt från vindkraftverk till grävmaskiner.
Sen satte han Felix i jobb med att måla alla snickerier när vi kom hem.

Han är bra på att sätta folk i jobb😅👍
Jag har fortfarande kvar av mina fina vinster jag vann i den stora korgen tidigare.

Den här gången nyttjade vi presentkortet från Renbiten Deli och köpte en god plocklåda med massor av godsaker.
Jag fyndade ett fat på Åhléns jag kollat på förut men tyckte var lite dyrt.
Nu kostade det en tjuga så då slog jag till direkt!
En timmes morgonpromenad runt gruvan, hade tur med vädret även här.
Kom lagom hem till Robert precis när det började regna.
Vi har även tagit oss ut i skogen för att leta svamp.
Men på vårat ställe var dom lite för små för att plockas än.
Men vi fick ju åska och spöregn så det var bara att åka hem ändå.
Åska och spöregn...

Satt ute på balkongen igår till efter kl 01 på natten.
Blixtrade och dundrade på som den.
Men det drog inte igång på riktigt förrän vid 3, då skakade hela huset när det small.

Är evinnerligt trött på detta förbaskade regnande nu.
Känns som hela juli har regnat bort, snart börjar skolorna sen är sommaren slut.

Är det inte snustorrt och tokvarmt så är det översvämningar och kyla istället. 
Var tog lagom vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar