Summa sidvisningar

tisdag 29 augusti 2023

Då var skolan igång

Dagen innan skolstart fyllde Fanny år och vi firade henne och sista lovdagen på Pinchos.

Tyvärr fick vi vänta över en timme på maten och hann knappt äta upp när dom kom och sa att vår tid var slut och det skulle komma andra gäster. 

Där blev jag faktiskt lite irriterad och sa att det var ju knappast vårt fel att vi fått vänta över en timme på våra maträtter och sen på dessert också.
Harry hann inte ens äta klart sin efterrätt.
Det blev lite svårt att sitta stilla för vissa under all väntan.
Första skoldagen för alla barnen utom Harry som fick hänga med mig medan mamma jobbade. 
Han ville fika så fika blev det.
Så strosade vi runt på stan och åt lite lunch innan det var dags att hämta Fabian på skolan.
Stannade till i lekparken i Kolmården på väg hem från skolan.
Rökning förbjuden i rutschkanan tydligen...
Den här lilla skruttan har börjat på att gå.
Så stora dom blir på en gång när dom kommer upp på fötterna.
❤️
Vi försöker ta cykeln så mycket det går till skolan.
Bra för både miljö, kropp och själ. 
Dimman låg tät över ett spegelblankt Varpan på morgonen.
Efter skolan tog vi en tur ut i skogen för att leta svamp.
Hittade inte så mycket svamp men värsta lingonstället.
Det är galet med mygg överallt nu!
Så jäkla tråkigt för det förstör så himla mycket av njutningen av att vara i skogen.
En ny granne har bosatt sig utanför vår port. 
Och så har vi firat Harry som fyllt hela 3 år.
Han delar ju även födelsedagen med min mamma.
Men hon har visst slutat fylla år säger hon.
Harry gillar att klä ut sig och mest till spiderman som synes.
Jag och Fabian blev bjudna på fika och pyssel hos världens gladaste tjej.
Så har Fabian fått en ny handduk.
Det har försvunnit ett par i skolan men den här borde inte kunna komma på villovägar hoppas jag.
Ja en vecka hann Fabian gå i skolan.
Sen kom feber och förkylning som ett brev på posten.
Fast posten kommer i och för sig inte så ofta längre.

Men vi har fått hålla oss inne då Fabian inte varit så pigg.
Jag har lagt min rastlöshet på att baka.

Godaste middagen fick jag av Felix!
Idag blev det ännu mer bakning.
Tekakor, morotsbröd i långpanna och kolakakor.

På torsdag hoppas jag att han ska kunna gå tillbaka till skolan igen.
Febern är borta men har varit trött, snorig och hängig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar