Summa sidvisningar

tisdag 18 juli 2023

Flyttstäd, roligheter och semesterförberedelser


Idag har vi varit hos Felix och fixat hela dagen. Rensat, tvättat, städat och kört grejer till soptippen. 
Regnet har stått som spön i backen hela dagen.
Blev bjuden på lunch hos Felix, god kyckling med pommes. 
Han är riktigt grym på att laga mat och hans kyckling är den godaste jag vet!
Min blir aldrig sådär god.

Jag stod för middagen sen. Blev färdiga järpas och köttbullar jag hade i frysen, med hemlagat potatismos, gräddsås och hemgjord Lingonsylt. 
I helgen har jag varit ute och roat mig igen.
På lördagen med mina kompisar, saknade arbetskamrater som jag är glad att ha kontakt med än och vi ses lite då och då.
Alltid lika roligt i deras sällskap!
På fredagen var jag, mamma och Fanny till Dalhalla för att se och höra Stiftelsen och Takida. 
Eftersom vi var där för två veckor sen och det bara regnade då kände jag mig lite erfaren nu.

Tänkte ta regnjacka och en regnponcho över den om det skulle bli regn. Sen sa mamma att hon hade sittunderlägg också, smart tänkte jag som hade såna i bilen.

Vi kom dit i god tid och skulle äta innan uppträdandet började.
Jag kom i sista stund på att ta med ett sittunderlag från bilen.

Vädret var fint när vi kom med sol och blå himmel och enstaka moln.
När vi satt oss och förbandet börjat spela och vi skulle fram med alla regnkläder kom jag på att poncho till mig och Fanny låg kvar i bilen.
Blir man nå trött på sig själv...
Hade ju som tur var regnjackan på oss och så fick vi lägga sittunderläggen över benen.
Tur vi hade såna i alla fall 😅
Vi fick en jättetrevlig kväll som faktiskt klarnade upp till slut.
Musiken var grym och sällskapet det bästa❤️
Mamma lyckades tappa sin mobil och jag tänkte att den får hon nog aldrig se igen.
Men hon hade tur och hittade den på toaletten. 
Sån tur har man bara en gång🙏😄
Vi har flyttstädat åt Rasmus och Linnéa som övergivit vårt lilla kollektiv här på gården och brutit sig loss och flyttat.
Dom har även skaffat två små söta busfrön som gillar att klättra i träd. 

Nån morgon när dom vaknar då har vi slagit upp våra tält på gården och flyttat dit som en rolig överraskning. 
Tänk va glada dom ska bli.
😂👍
Tog en promenad på byn en dag och gick förbi min mormor och morfars gamla hus.
Hon som bor där nu var ute och frågade om jag ville komma in och se hur det såg ut där nu.
Det ville jag hemskt gärna göra.
Det första jag fick se när vi kom in var den här tavlan som hängde i källaren.
Min mormor och morfar byggde huset, kan ha varit nån gång på 50-talet kanske.
Man ser min mormor sitta på altanen på fotot.
Det var många minnen som kom upp när jag gick där inne.
Så roligt att få se huset igen.

Imorgon ska vi börja packa inför en tripp till Astrid Lindgrens värld. 
Mamma, Fanny, barnen, jag ,Fabian och Robert ska åka dit och bo där i tre nätter. Ser så fram emot att att få se barnen där inne.
Har inte varit dit sen Fanny och syskonen var små, det var ju ett tag sen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar