Summa sidvisningar

söndag 9 juli 2023

På camping med barnen

Ja men då har vi testat campinglivet med barnen.
Vi har köpt oss varsitt tält och Fanny sov ensam med barnen där första natten. Tufft gjort tycker jag, ensam mitt i skogen med tre barn.

När mina stora var små så bodde vi ofta på campingar med dom.
Men då hade vi husvagn och inte tält.
Men dom älskade att vara på campingar.

Nu skulle vi se hur det gick att bo i tält med våra små.
Vi fick låna gården av Fannys pappa som har en stuga mitt i skogen.
Väldigt enkelt, inget vatten, utedass men el finns.
Vi döpte om det till Camp Björkarsbo.
Obennad reception men servicehuset (dasset) var nystädat.
Och campingavgiften låg så den får tre ⭐️⭐️⭐️
😅👍
Det var tur Fanny satt upp sitt tält först.
Det var ingen beskrivning med till mitt tält och det vet i tusan om jag fått upp det utan hennes hjälp.
Barnen lekte kurragömma och somnade förvånansvärt bra på kvällen.
Fabian klarar att gå på dass men kan inte kissa fritt ute, han måste sitta ner.
Därför var de här stället perfekt att prova campa på första gången.
Vi hade tänkt fricampa först men då var just toalettbesöken ett problem.
Att åka till en riktig camping hade kostat betydligt mer.
Att sova och bo i tält är ju ganska mycket enklare än att bo i husvagn där man oftast har alla bekvämligheter. 
När barnen var små hade man ju cyklar och halva hemmet med när vi var ute. Riktiga sängar att sova i och värme om det var kallt.

Nu låg vi på bekväma luftmadrasser och hade solcellslampor med oss. Även powerbank så vi kunde ladda mobiler och plattor, men det kunde vi ju även göra inne i stugan också.
Vi sov riktigt bra i natt.
Jag och Fanny satt ute och spelade kort när barnen somnat tills solen gick ner.
Då gick vi också och la oss.
Solen låg på i morse så fick öppna upp lite då det började bli varmt.

Mysigt att somna till skogens tystnad och lyssna på ljuden från fåglarna.
Lika mysigt att vakna till.
När vi kom hem slog vi upp lilla campingbordet i mitt kök och köpte hem pizza.

Tror alla var trötta efter vår lilla tripp.
Herregud va grejer man har med sig för att vara borta två personer i en natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar