Summa sidvisningar

lördag 18 november 2023

Äntligen kan jag titulera mig farmor!

Förra helgen var vi först på PMU med Fanny hennes tjejer och Linnéa. 
Linnéa åkte med mig och Fabian i bilen och vi satt och pratade om att nu var det inte lå gt kvar förrän bebisen skulle titta ut.
Aldrig hade man väl kunnat tro att hon skulle komma redan dagen efter.
Där gick vi i lugnande ro och letade julgrejer🎅🎄

Efter ha kört hem Linnéa så var vi hem och åt lunch för att sen bege oss till Falun och Lugnet för att se Fabians Förra fröken Lina spela innebandy.
Vi var där tillsammans med mormor och Fabians klasskompis och hans mamma.
Det har blivit lite av vår nya grej.
Grabbarna tycker att det är jättekul  och dom matcher vi sett så har tjejerna vunnit.

Den här gången träffade vi Flammy i periodpausen och så blev det den obligatoriska korv med bröd och en läsk i första pausen.
Två supertaggad killar som har svårt att vara stilla precis innan spelarna kommer utspringande.
🩷🖤🩷
Blev lite retad av äldsta barnbarnet förut då jag skulle bli farmor.
Hon sa att farmorar var mycket gamlare än mormorar.
Tänk så rätt hon hade!
Över en natt så fort man fått titeln farmor förändrades allt!
Helt sjukt! 
På självaste farsdag tittade lilla Elsie ut.
Det var väl den bästa farsdagspresenten Rasmus kunnat få ändå.
❤️❤️❤️
Jag hade sån tur då vi var till Robeet för att gratulera på farsdag.
Han bor ju kvar nedanför lasarettet. 
Jag ringde Rasmus när vi var där för att höra om dom behövde något.
Mobilladdare och blöjor behövdes.
Jag var inte sen med att erbjuda mig komma upp med det till dom.

Fick träffa, känna och lukta på den finaste lilla flickan endast 7 timmar gammal.
❤️
Jag och Fabian intog farsdagsmiddag enligt Fabians önskemål på McDonalds. 
Jag har dragit ut en visdomstand i veckan.
Hos tandläkaren såg jag en av pappas små saker han brukat göra.
Dom är så söta tycker jag.
Jag har fortfarande kvar ett par av mina presentkort jag vann i den stora korgen i somras.

Den här gången var det ett presentkort på Samsara och jag passade på att klippa av en bra bit av håret.
Hade sällskap av Selma en dag och hon ville att vi skulle baka när det bara var hon och jag.

Det gjorde vi verkligen,  tre olika godsaker blev det.
Bullarna var ett nytt recept jag hittade och dom blev fantastiskt goda!!
Lite olika frukostgäster under veckans gång.
Igår var det Fabian, Harry och Alice som ville ha gröt alla tre.
Jag och Selma var upp med lite nybakat till Elsie och hennes nyblivna föräldrar. 
Sånt brukar gå hem 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar