Summa sidvisningar

torsdag 25 juli 2024

Nära dödenupplevelser och så lite roligt också

Varje sommar brukar jag och Fanny få till en ensamkväll på min balkong.
Lyssnar på musik, gör goda drinkar och spelar spel.
Brukar vara en av dom trevligaste kvällarna på hela sommaren faktiskt. 
Man behöver inte alltid krångla till det och inte kostar de en massa heller.



Fannys katt Olof gjorde flera tappra försök att hoppa upp till oss på balkongen från husbilen som stod nedanför.
Men han gick bet, fick gå ut och ropa på han i porten så han fick komma in till oss en sväng.





Årets regnigaste dag lyckades vi pricka in Lars Winnerbäck i Dalhalla.
Det har regnat varje gång jag varit dit.
Men aldrig så mycket och ihållande som nu.

Det var Elins första besök där men hon var förberedd på regn och blev inte besviken på upplevelsen ändå. 




Jag och Fanny delade på en Pinzapizza. Så himla gott!

Vaknade en natt kl 04 av ljud.
Sover alltid med balkongdörren öppen så tänkte att det var skator på balkongen och gick upp för att schasa iväg dom.

När jag står vid balkongen hör jag ljud från köket!
Då blev jag lite skitnödig allt.

Tassade ut mot köket och där står Olof och dricker vatten i en tallrik i slasken.
Den lilla rackarn har visst hittat ett knep att ta sig in från husbilen och upp på min balkong. 

När han höll på att väcka Fabian fick han gå ut.
Tänk om han bara smugit in och hoppat upp i min säng!
Då hade jag dött!
Jäkla Olof, världens roligaste katt😅



Vi har även haft en trevlig kväll hos Rasmus och Linnéa. 
Lite goda drinkar och så gjorde vi pizzor i deras grill.

Hjälp va gott det blev!
Köpte färdig surdeg på citygross.
Blev så bra att vi köpt en egen pizzasten och ska testa att göra i Roberts grill också.






Igår var vi ut på en tacokryssning med Slussbruden. 
Var nio år sedan sist vi åkte tillsammans.







Regntunga moln stoppade inte oss från att ha allsång uppe på däck.



Tusen tack mina bästa tjejer för en supertrevlig kväll!
Och det största tacket till min mamma❤️


 

2 kommentarer: