Summa sidvisningar

torsdag 8 februari 2024

Väntar fortfarande på dom friska tagen

Jag var och besiktigade bilen för ett par veckor sedan. Den gick igenom utan problem och inte en enda tvåa.

Efter att ha besiktigat bilen var det dags för en besiktning av mig själv på vårdcentralen. 
Jag var egentligen där för att få östrogen och hoppas på att må lite bättre.

Men vi har ju dragits med streptokocker här hemma sen innan jul. Började ju på Lovis som blev inlagd då.
Sen fick Fabian i halsen och åt en penicillinkur han med. 

Besiktningen av mig blev en tvåa på tvåan. Jag hade streptokocker i stjärten, stjärtfluss heter det visst.
Drabbar oftast blöjbarn.
Och tydligen även tanter över 50...

Jag har blivit ganska utskrattad över min stjärtfluss. Till och med doktorn skrattade, ja även jag själv.
Vilket namn på en sjuka 😅

Jag har slarvat med handhygienen när Fabian hade streptokocker I halsen och näsa.
Han blödde mycket från näsan och jag har väl petat bort skarvar och gått på toaletten utan att tvätta händerna innan och så satte dom sig är istället. 

Så nu vet man hur viktigt det är att tvätta händerna.
Nu är hemmet sanerat totalt och jag fick en penicillinkur jag med.
Fick vara med Lovis till vårdcentralen då hon fått streptokocker på handen. Hon var så rädd efter ha fått lov att legat på sjukhus sist.
Men då satt dom i bihålorna och ögat på henne.
Hon var så duktig och fick välja en liten leksak på leksaksaffären efteråt. 
Hon valde det största hon kunde de hitta. En kudde som man kunde göra om till sovsäck 😅

Men den var hon väl värd ❤️
Vi var och firade Robert på Pinchos, Jag, Elin, Lovis och Fabian, ja Robert var också med.
Fanny bjöd mig på en god Pinsa pizza. En färdig botten men kan lägga på vad man vill på. Sjukt gott!
Fabian gav Selma lite fotmassage innan läggdags då hon och Harry skulle sova över hos oss.
Det var Harrys första bortasovning.
Gick hur bra som helst 🥰
Jag och Fabian hade en dag med först besök hos tandhygienist och sen Habiliteringen efter det. Mellan besöken valde han lunch på Max.
Jag har tagit några halkigt promenader och försöker komma igång och röra lite på tantkroppen.
Haft besök av lilla sötaste Elsie och hennes fina mamma Linnéa. Elsie har blivit så stor och är så med. Har inte träffat henne på över en månad då vi varit sjuka hela tiden till och från.
Elin lade ut den här fina bilden på mig och Fanny.
Om vi skulle försvinna nån gång skulle hon skicka dom här bilderna till Missing People. Tror inte eftersökningen skulle bli så stor.
Eller ingen skulle hitta oss i alla fall😂
Lyxade till det med en hotellfrukost med Fanny en morgon då Fabian var I skolan.
Han har sedan terminen började haft 11 dagar i skolan och 12 hemma sjuk.
Hälsat på hos pappa som visade mig sin fina gruvstuga.
Det märks nästan från varje gång jag träffar honom att hans alzheimers blir snabbt värre ❤️
Kan ringa ett par timmar efter jag har varit där och fråga om jag inte ska komma förbi och hälsa på snart.
Den här cykeln var väl förankrad och säkrad från tjuvar.
Promenad i stan och ett besök på Max.
Sen kom streptokockerna på besök igen. Fabian börjar snarka och har svårt att få luft när han sover så jag ringde vårdcentralen ännu en gång.

Världens duktigaste kille tog halsprov och stick I fingret utan större protester.
Det hade tagit om och nu fick han en starkare dos med penicillin som ska tas i tio dagar.

Nu är det på riktigt väldigt tröttsamt med alla sjukdomar. 
Jag är dock väldigt noggrann med min handhygien och vill inte ställa till med en ny stjärtfluss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar