Summa sidvisningar

måndag 2 december 2019

Nej, jag bantar inte. Jag har hittat balansen i livet (Och imorgon firar vi juldagen)

 Vi har fått en konstnär i familjen.
Eller två rättare sagt, men jag måste säga att jag älskar Lovis tolkning av oss som familj.
Hon har precis lärt sig rita gubbar och hon ritade av mig, Robert och Fabian på ett sånt roligt sätt.
Jag med stor överkropp och smala ben, precis så som jag alltid sett mig själv😅
Robert med lite längre rund överkropp och korta ben och så Fabian som jämt ramlar omkull ligger på backen nedanför oss 😂

Hon har verkligen öga för detaljer och inte ens 3 år fyllda än.

Selma hon hade ritat en fin dinosaurie till Fabian❤

 Jag startade veckan på bästa vis med ett pass på gymmet efter att ha lämnat Fabian på skolan.
Igår skrev Fanny till mig, hon skrev precis mina tankar.
Nästan lite läskigt:

Jag blir så glad när jag börjar tänka på hur jag mår nu egentligen. Jag får inte ångest när jag äter onyttigt. Jag tränar inte för att gå ner i vikt, jag gör det för att må bra. Känns som allting börjar falla på plats i min hjärna. Jag rör mig och äter det som faller mig in. Idag har vi käkat donken och fikat massor. Har inte ens uns av ångest. Jag låter mig själv leva utan begränsningar just nu. Tack för att du fick mig in på träningsspåret igen 🙏

Gissa om jag blev varm i mammhjärtat av att läsa det❤
Det är precis så jag känner!
Utan att ha sagt det till henne.

Men det bästa av är att hon börjar se uppåt och framåt igen efter att ha mått dåligt ett längre tag.
Tänk vad lite träning och rörelse kan göra underverk med en.

Igår blev det lite pizza här hemma efter löpningen.
Den satt som en smäck efter nästan 12 km löpning 👌😁
 Idag fick bilen sig en rejäl tvätt.
Jag avskyr biltvättar.
Detta sen jag var liten och min mamma råkade lämna mig ensam i bilen medan biltvätten körde igång och hon blev kvar utanför 😂

Paniken var ett faktum och det är den än.
Fabian avskyr också biltvätten men i hans fall är det nog ljuden som skrämmer honom.
Han får panik bara vi ska åka in och tanka bredvid biltvätten så det får vi göra när han inte är med helt enkelt.

 Har pyntat lite med lite julkänlsa i hemmet idag.
Fabian är så nöjd med sin gran i fönstret och hängde upp bilen han fick av Fanny i den🥰
 Vi bjöd hem mormor på mat, passade på att gå ner till Hemköp och stanna till på en kaffe medan hon var hemma med Fabian.

Skönt att andas ut lite på tu man hand även om det bara gäller en kvart, 20 minuter.

 Igår sktöt jag lite om hur duktig Fabian var att öppna första luckan i kalendern.
I morse fick han öppna nr 2 sen har han tjatat om nr 3 hela dagen.

När han satt på toaletten och hade sin julkalender med sig passade han på när ingen såg...

Så enligt Fabians kalender är det juldagen imorgon😂



 Han var då nöjd med alla bilar och tillbehör som var i julkalendern 😅

När Felix var liten gjorde han samma sak.
Men han var lite smartare.
Jag hade sagt att han inte fick öppna alla luckor i chokladkalendern.
Men en dag hade han ätit upp alla bitar i alla fall.
Sa till han - du fick ju inte öppna alla luckor!
-gjorde inte det heller, jag har tagit bort baksidan.
Svarade han.
Han hade helt rätt, inte en lucka var öppnad 😂

 Det gäller att hitta en bra balans i livet som man trivs och mår bra av.
Lite rörelse och en god Tomtelatte på det får en att må hur bra som helst.
Kommer däremot att ha en härlig träningsvärk i ben och röv imorgon🏋️‍♀️😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar