Summa sidvisningar

måndag 14 oktober 2019

Fabian 7 år

Då var 7-årsdagen här.
För 7 år sedan kl 10:57 föddes världens mest underbara lilla kille.
28 minuter senare drog han sitt första andetag❤

Han har varit unik från första stund. 
Det var även svårigheter och motgångar från första stund.
Han klarade inte att amma, inte ens att suga från flaska så vi fick mata han försiktigt med maten i en spruta och trycka in lite åt gången så han inte satte i halsen.

Han var sen i utvecklingen och när han var runt 3 år fick vi veta att han har en microdeligition. 
Det fattas alltså en bit i en kromosom och det är inget man kan få tillbaka eller laga på nåt vis.
Den lilla biten styr många funktioner som gör att Fabian får kämpa lite extra med allt.

Han har till exempel väldigt svaga reflexer som gör att han ofta slår sig rejält när han ramlar. 
Klarar inte att tugga maten och har svårt att svälja vissa konsistenser. 

Vi visste ju inte om han skulle kunna gå eller pratat heller, går gör han men han pratar med tecken.

Vem vet om 5 år kanske han kan säga några ord också, han kan några ord nu med.
Mest namn och så viktiga saker som glass och tåg😊
Idag åkte vi till Borlänge för att jag skulle köpa en keps jag kan ha på mig när jag springer vid regn.
Ser inget annars då jag måste ha glasögon hela tiden.

Fabian ville ha en mössa och såklart han fick det på sin födelsedag. 
Sen ville han äta köttbullar på IKEA.
Såklart han fick sin önskan uppfylld även där.
Han vet vad han vill den här lilla kromosomkillen 🥰
Till efterrätt fick han kladdkaka med grädde, också enligt önskemål.
På skolan hade dom firat honom och fikat glass med världens bästa klass❤

Jag har mest legat på latsidan idag men avslutade dagen med lite löpning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar