Summa sidvisningar

onsdag 1 april 2015

Överlevde mötet

Fick en bild på Selma som var så fin i sin body jag sytt till henne.
Huvudsaken är att hon ser ballongerna åt rätt håll....

Fabian vaknade redan 04:15 i morse så det var bara att stiga upp då.
Han somnade om igen strax före sju och jag lade mig i soffan och slumrade en timme.
Var så nervös inför mötet att jag mådde illa hela morgonen.

Tack och lov att Robert kunde vara med på mötet.
Min hjärna blir helt blockad vid såna här tillfällen och jag hör knappt vad folk säger.
Än mindre förstår och kommer ihåg efteråt vad som sagts.
Det kommer som sagt att bli en utredning från f-kassan och jag kommer eventuellt inte att vara berättigad ersättning från dom.
Jag kommer dock vara fortsatt sjukskriven för min depression.
Jag ska även fortsättningsvis arbetsträna på Smedjan där jag varit och göra dom uppgifter jag gjort innan.
Alltså vara social med dom gamla och ge dom min tid som övriga personalen inte hinner med.

Jag måste verkligen ge en stor eloge till min chef, chefen på Smedjan, han på kommunen som har hand om omplaceringar och läkaren.
Svetten rann av mig när vi satt på mötet. Liksom tårarna och jag kände mig yr och spyfärdig.

Det känns som dom bollar med mitt liv ovanför mitt huvud och jag kan ingenting göra eller säga om det.

Det var inte bara jag som var klantig igår och tappade ur pastan i slasken.
När Robert kom hem från jobbet hällde han upp en skål nötter.
Den hamnade över hela mattan i vardagsrummet....

I morse skulle jag dammsuga upp allt smul efter nötterna.
Robert la av en rökare då och jag dammsög upp den med.
Det skulle jag inte ha gjort!
En stark odör spred sig snabbt ut genom dammsugaren och blåste runt i hela lägenheten....

I förrgår kväll när jag satt i soffan hade jag en nagel som gått sönder.
Rev av den och lade den på bordet för att gå och kasta den sen.
Vilket jag glömde bort.
Fick ett argt mess av Robert när jag gått hemifrån.
Han som alltid lägger sina smörgåsar på ett fat hade i te gjort det igår.
Han åt sin macka i godan ro och fick ett "frö" i munnen från smörgåsen som han satt och tuggade på länge.
Han spottade till slut ut "fröet" och såg att det var en nagel.
Fy vad äckligt!
Han hade suttit och tuggat på min nagel.
Jag höll på att skratta på mig när jag läste, för lite kul var det fast det var skitäckligt :)

Skönt att mötet är avklarat. Imorgon tar vi nya tag. Då är det Fabians dag♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar