Summa sidvisningar

tisdag 2 augusti 2022

Semestra ihop som skilda och överleva veckan

Ja men då har vi överlevt en veckas semester tillsammans i Varberg. Vi gick ut hårt med prövningen och började den på Gekås i Ullared. Alla överlevde dagen utan större problem och de flesta julklappar samt kläder till Fabian är fixade. Fabian har blivit så lång i sommar och växt ut allt i garderoben.
Vädret var inte det bästa i bärjan av veckan så vi besökte ett Tropikarum och åkte till Engelsons där jag köpte mig ett ordentligt regnställ. Nåt jag velat ha i flera år men aldrig unnat mig, nu kan jag vara ute i ur och skur.

Fabian var tuff och vågade klappa på en orm fast han först tyckte den var jätteläskig.

Tog en god lunch inne i Varberg och strosade runt lite.

När regnet slutat gav vi oss ut på en cykeltur. Jag hade en cykel med mig med en stol på till Fabian för större barn. Visste dock inte innan om den skulle funka för han har vägrat prova den hemma. Men det gick hur bra som helst och han älskade att sitta där bakom. Robert hyrde en elcykel på campingen vi bodde på.

Cyklade ner till Tre Toppar och köpte glass.

En dag var väldigt blåsig men då tog vi en tur med lilla tåget från campingen in till Varberg, de gillade Fabian som tjatat om tåget sen vi kom dit.

Sen fick vi bra väder resten av veckan, varit ute och gått och sett oss omkring mycket. När Fabian inte orkade gå mer blev det cykel eller lilla tåget tillbaka.

Glass i stora lass får man äta när man är på semester, jag var även ut och sprang några gånger förutom promenader och cykelturer.

Älskar att springa efter strandpromenaden där, så himla vackert och mysigt.

Vi hade pool på campingen och det var verkligen toppen.

Jag tog cykeln och grabbarna lilla tåget för att äta i stan, hem villa Fabian åka med mig så Robert tog tåget tillbaka själv.

Vi satt och väntade på att tåget skulle komma för Fabian ville att vi skulle cykla bakom det. Här syns cykelsitsen bättre också.

Vi var nere vid havet en dag men där var väldigt mycket tång och luktade illa så poolen var verkligen perfekt för Fabian som älskar att bada.

Jag och Fabian hittade en lekpark och där var rena träningspasset för mig att vara. Han behövde hjälp att klättra upp och så fick jag klättra ner för att sen ta emot honom i rutschkanan. Inte bara en gång heller...

Stannade till i Kärleksparken för en kisspaus och en glass efter vägen.
Dagsfärska nyplockade jordgubbar kom dom och sålde direkt i stugan, dom godaste jag ätit nån gång tror jag. Fabian älskar jordgubbar.

Ja en vecka tillsammans på semester trots separerade gick över förväntan. Det är ju onekligen enklast att resa så för Fabians skull. Vi funkar nog bättre på bortaplan när det är lite kravlöst än hemma. Men framförallt för Fabians skull är det väl toppen att vi kan umgås och göra saker ihop så länge det funkar för alla. Visst biter vi nog ihop båda två ibland då vi funkar ganska olika i vardagen och vill göra olika aktiviteter och saker. Men vi löste det rätt bra i veckan ändå.

Hittade en sån bra vinterjacka till Fabian på Gekås, hela jackan var i reflex. Då syns han bra i höst och vintermörkret sen.

Hemma blev det fullt hus med en massa små godingar direkt💗

Det är ju CCW i Rättvik den här veckan och jag och Robert hade lovat Fabian att vi skulle åka dit och bada och kolla på bilar. Har man lovat Fabian något är det bara att hålla sitt löfte till honom. Det gjorde jag också. Alice och Felix åkte med oss dit och vi hade en jättemysig eftermiddag där.

Fabian var en aning mer intresserad av bilarna är vad Alice var. Sen det han gillade mest av allt var att vi åkte med vår blåa volvo i den långa kön som slingrade sig genom samhället. Tog nästan en timme att åka genom Rättvik och han satt och ropade hej till alla vi åkte förbi. Skitnöjd😂💕