Summa sidvisningar

måndag 15 mars 2021

Att bara kunna vara vänner

Vi har vårstädat och sopat rent vår gata från grus.
Nu går de lite lättare att cykla och åka på små bilar där🙂
Jag blev stylad av Lovis med en rosett i pannan då jag skulle åka till stan på middag.
Fanny jobbar med Fabian på loven och på sportlovet sov han där.

Robert vann en middag för två innan jul och frågade om jag ville gå med ut och äta.
Det tackar man ju inte nej till.
Jag tycker att det är skönt ändå att vi kan umgås som vänner trots skilsmässa och allt.
Vi har ändå Fabian med speciella behov tillsammans och det blir jobbigt att ha honom ensam mycket.
Fabian trivs bäst med friheten som är i Grycksbo. 
Att ha kompisar omkring sig hela tiden och en stor gård att kunna gå ut och leka på.
Robert mår inte bra och har inte riktigt orken att ha Fabian just nu heller.
Vi sover hos honom ibland både jag och Fabian så att dom får ses och jag får sova ut ensam nån natt.

Att gå och vara osams och inte kunna prata som vuxna när man har barn tillsammans är ju inte bra för nån.
Så som vi har det nu funkar bra för alla.
Vi är sams och kan umgås och göra saker ihop både med och utan Fabian.
De är väl det bästa de.
När Fabian är I skolan brukar jag ge mig själv lite tid.
Det blir promenader både ensam och med vänner, lite träning och sånt jag mår bra av att göra.
När man hämtat hem han från skolan är det full fart fram till läggdags.
Helgerna är inte roliga att bara sitta ensam på när Fabian lagt sig så då brukar vi åka in till stan till Robert.
I helgen köpte vi hem ett pizzakit från Basta som ica maxi hade.
Man bakade sin egna pizza helt enkelt.
Fanns två smaker att välja mellan.
Blev riktigt gott faktiskt. 
Det var två pizzor i ett kit.
På lördagen fick Fabian vara med Jesper på jobbet lite och köra truck.
De gillade han.
När han jobbat klart fick han ett stort chokladägg i lön 😊
Jag Fanny och Harry tog en promenad från Falun till Grycksbo, lite drygt 13 km.
På söndagen blev det också en långpromenad på 10 km.

I morse träffade jag en kompis och vi gick/joggade i prattempo 8 km runt Hosjön. Bra start på veckan. 
Dock började den lite väl tidigt då Fabian skickade upp mig ur sängen innan 05.
Blir därför oftast tidiga kvällar också. 

På onsdag ska vi till hjälpmedelscentralen för att få hämta Fabians nya talplatta. 
Det ska bli kul för honom, och oss.
Då kan han göra sig lite lättare förstådd även för dom som inte kan hans tecken. 
Fantastiskt vilka bra hjälpmedel det finns att tillgå❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar